onsdag den 4. januar 2012

HVAD SKAL BARNET HEDDE?

Et indlæg om at give din virksomheds Lean rejse et navn:
  • Måske har din virksomhed brug for mere konkurrencekraft?
  • Måske er der brug for, at I skaber mere værdi for jeres kunder samtidig med at I reducerer jeres ressourceforbrug?
  • Måske vælger I derfor at starte jeres Lean rejse?

Men det gælder jo at komme i gang på den gode måde. Så hvad med tidligt i processen at vælge at give jeres Lean rejse et navn? Her er tre eksempler, som du kan lade dig inspirere af:

1. I en tredie parts logistik virksomheden DBK i Køge lavede vi en navne konkurrence blandt alle medarbejdere. Vinderen fik tre flasker vin for vinderforslaget som blev til: "Nu Leaner det noget"



2. I forsyningsselskabet Københavns Energi, som leverer gas, gjorde vi det samme. Her blev vinderforslaget: Gas-o-lean. Navnet var selvfølgelig inspireret af navnet på den danske rock gruppe Gasolin fra 70erne. Gas-o-lean bliver også anvendt som navn til et nyhedsbrev om Lean projektet.   

3. I firmaet Novo Nordisk som producerer insulin er navnet cLEAN patenteret, hvor c står for current - altså den Lean vi har lige nu. "c"et genkendes af alle i virksomheden fra cGMP.
Det med at skabe et navn, der passer til lige din virksomhed -gerne kombineret med en navne konkurrence og måske et  nyhedbrev kan være med til at skabe opmærksomhed og ejerskab til netop din virksomheds Lean rejse.